تفاوت ویپ و سانترال چیست؟

تفاوت ویپ و سانترال چیست؟

تفاوت ویپ و سانترال چیست؟ ویپ هزینه راه اندازی ارزان تری دارد یا سانترال؟ بهترین شرکت خدماتی برای راه اندازی ویپ یا سانترال کدام است؟ چه سانترال یا مرکز تلفن ویپی را باید در محیط خود نصب و راه اندازی کنیم؟ این مهم ترین سوالاتی است که شما با مطالعه این مطلب در ادامه به پاسخ آن ها خواهید رسید.

تفاوت ویپ و سانترال چیست؟

پروتکل های صوتی از طریق اینترنت و سیستم های تبادل شعبه های عمومی به ترتیب ویپ و سانترال را تعریف می کنند که هر دو برای دستیابی به هدف مشابه استفاده می شوند: برقراری و دریافت تماس های تلفنی.
سیستم های سانترال سال هاست که وجود دارند و در درجه اول توسط مشاغلی که شبکه اختصاصی تلفن نیاز دارند استفاده می شوند. همچنین سیستم ویپ از اینترنت برای برقراری تماس استفاده می کند. هنگامی که نیاز دارید بین این دو یکی را انتخاب کنید، مزایا و معایب هر دو گزینه را در نظر بگیرید (که اکثر آنها تا حد زیادی به وضعیت شما و هدف نهایی شما بستگی دارند.)

 

تفاوت ویپ و سانترال پاناسونیک

 

در ادامه مبحث تفاوت ویپ و سانترال چیست؟ باید بگوییم که همه مشاغل ، صرف نظر از بزرگی یا کوچکی آن ها، برای پیشرفت در صنایع مربوط به خود، نیاز به برقراری ارتباطات داخلی و خارجی دارند. اما درست مانند رایانه ها که در ابتدای حضور خود موج هایی از اختلال و پیشرفت کارآیی را به دنیای تجارت وارد کردند، اینترنت نیز نوآوری ها و راه های مختلفی را بوجود آورده است که از طریق آن می توان ارتباط برقرار کرد.

در بازار رقابتی امروز ، مشاغل بیش از گذشته به هزینه های عملیاتی و سودآوری توجه دارند. به همین دلیل مفید است که نگاهی سنجیده به این موضوع داشته باشیم که تفاوت یک سیستم تلفن سانترال (PBX) در برابر ارتباطات دیجیتالی از طریق شبکه (VoIP) چیست؟

تلفن سانترال چیست؟

وقتی صحبت از تفاوت ویپ و سانترال چیست؟ می شود، خوب است به یاد داشته باشید که اکثر مشاغل کوچک و متوسط ​​در فضاهایی وجود دارند که به خطوط تلفن سنتی مجهز هستند. با این حال ، وقتی صحبت از دسترسی به اینترنت و اتصالات باند پهن می شود، در فضای تجاری امروزی همه با هم برابر نیستند. به همین دلیل ، ایده خوبی است که از مزایای استفاده از سیستم سانترال و اینکه برای چه شرکت هایی مناسب است نیز آگاه باشید:

  • برای شرکت هایی با اینترنت کم ظرفیت یا کند:

سانترال یک خط جداگانه است که کاملاً به انتقال صدا اختصاص دارد. این بدان معنی است که ، بر خلاف VoIP ، که به اتصال به اینترنت شما متکی است ، اگر از اتصال به اینترنت ضعیفی برخوردار باشید ، هیچ کاهش کیفیت صدا یا خدمات در تلفن های سانترال وجود ندارد.

  • برای شرکت هایی که به ارتباطات اضطراری نیاز دارند:

اگر در صورت قطع برق و یا هر دلیل دیگری، دسترسی به اینترنت را از دست بدهید، دسترسی خود را به سیستم ویپ که بر اساس اینترنت است را نیز از دست می دهید. اما  از آنجا که خطوط تلفن سانترال به عنوان یک منبع ارتباطی مستقل عمل می کنند، تلفن های موجود در این سیستم در مواقع اضطراری همچنان به کار خود ادامه می دهند.

  • برای شرکت هایی که حجم زیادی از ارتباطات صوتی داخلی دارند:

سیستم های سانترال، از ارتباطات داخلی پشتیبانی خوبی کرده و به کارمندان امکان می دهند شماره تلفن های داخلی را به سادگی شماره گیری نمایند.

 

تفاوت ویپ و سانترال چیست؟

سیستم ویپ چیست؟

  • سیستم ویپ گزینه ای برای تبدیل خودکار پیام های صوتی به متن و یا ایمیل:

با وجود کارمندان بسیاری که امروزه وجود دارند، وجود سیستمی که به طور خودکار پیام های صوتی را به متن و یا ایمیل تبدیل کند، باعث افزایش چشمگیر سرعت و بهره وری می شود .

  • سخت افزار پیش فرض را با یک راه حل مبتنی بر فضاهای ابری حذف کنید:

در بررسی تفاوت ویپ و سانترال چیست؟  باید گفت که ویپ بیشتر شبیه یک برنامه کاربردی مقیاس پذیر است تا یک زیرساخت ارتباطی سخت. تا زمانی که شبکه داده شما بتواند از عهده آن برآید ، اضافه کردن کاربران و توابع به سیستم ویپ نسبت به یک سیستم سانترال آسان تر و کم هزینه تر است.

  • ویژگی های نرم افزاری محور:

 

از امکان ردیابی خودکار تماس های داخلی و خارجی گرفته تا گزینه های مختلف تلفنی و ارتباط از راه دور ، ویپ گزینه های ارتباطی مبتنی بر نرم افزارهای متعددی را ارائه می دهد که سانترال به سادگی از عهده ی آن بر نمی آید.

 

پیکربندی کاربر پسند

هنگام صحبت از ویژگی ها و تفاوت ویپ و سانترال چیست؟  باید بگوییم که سیستم های ویپ گزینه های پیکربندی بیشتری نسبت به سیستم های سانترال ارائه می دهند. از آنجا که سیستم های ویپ مستقیماً از طریق رایانه اداره می شوند، حتی اگر دانش تخصصی نداشته باشید، برنامه نویسی آن ها آسان است. این که آیا شما با یک برنامه در مقیاس کوچک مانند اسکایپ یا یک سیستم بزرگتر مانند ویپ در شرکت کار می کنید ، می تواند در  هر اتصال اینترنتی تغییراتی در رابطه های آنلاین ایجاد کند.

یک سیستم ویپ می تواند به گونه ای تنظیم شود که تماس ها را بر اساس شرایط خاص مانند ساعت، تاریخ ، شماره ورودی یا روز هفته و … به چند شماره یا یک شماره انتقال دهد. سیستم های ویپ همچنین امکان تبدیل پیام صوتی به متن را ارائه می دهند.

یک سیستم سانترال می تواند برای مسیریابی تماس ها به پسوندهای خاص یا برای ارسال همه تماس ها به یک شماره خاص تنظیم شود ، اما فاقد انعطاف پذیری تنظیمات سیستم ویپ است. علاوه بر این در سیستم های سانترال، تغییرات باید توسط یک مدیر با دانش تخصصی در مورد سیستم ایجاد شود.

 

عوامل مؤثر بر عملکرد

از آنجا که در بررسی تفاوت ویپ و سانترال چیست؟ تماس های ویپ از طریق اینترنت متصل می شوند، شما به میزان پهنای باند اختصاص داده شده توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت خود محدود می شوید. علاوه بر این ، از آنجا که اتصالات کابل معمولاً توسط چندین کاربر مشترک مورد استفاده قرار می گیرد ، حجم بالای اتصالات همزمان می تواند بر کیفیت تماس های ویپ تأثیر منفی بگذارد. در بیشتر موارد ، تماس های ویپ تحت تاثیر تعدادی از عوامل بیرونی است که کاربران شخصی قادر به کنترل آن نیستند. از طرف دیگر ، یک سیستم سانترال توسط یک شرکت یا نهاد واحد استفاده می شود ، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد عوامل خارجی نیست. عملکرد یک سیستم سانترال تقریباً به شرایط داخلی مانند تعداد کاربران و تعداد خطوط بستگی دارد.

پروتکل اتصال سیستم تفاوت ویپ و سانترال چیست؟ 

تفاوت اصلی بین ویپ و سانترال نحوه ارتباط کاربران است. یک سیستم سانترال در واقع یک شبکه تلفن کوچک است که از خطوط تلفن استاندارد برای تماس های ورودی و خروجی استفاده می کند. طبق گفته سیسکو ، یک تنظیم معمولی شامل یک سرور رایانه ، یک صفحه کنترل دستی و چندین خط است که به سیستم عمومی وصل می شوند. این خطوط به یک سیستم سوئیچینگ داخلی متصل می شوند که تماس ها را به خطوط تلفن فردی در سراسر شرکت هدایت می کند.

اما باید در بررسی تفاوت ویپ و سانترال چیست؟  بگوییم که یک سیستم ویپ بسیار پیچیده تر است. از آنجا که داده های صوتی آنالوگ را از طریق اینترنت منتقل می کند ، نیاز به اتصال به اینترنت و رایانه یا تلفن IP دارد.

 

گزینه های تجهیزات بالقوه

یکی از مهمترین تفاوت های ویپ و سانترال تجهیزاتی است که می توانید برای برقراری تماس استفاده کنید. سیستم های سانترال از تجهیزات استاندارد تلفن آنالوگ استفاده می کنند: تلفن های بی سیم یا سیم دار و هنزفری و یا هدست.

از طرف دیگر در بررسی تفاوت ویپ و سانترال چیست؟ سیستم های ویپ تجهیزات متعددی دارند. برای استفاده از تلفن، می توانید از یک تلفن IP یا یک تلفن بی سیم برای اتصال به اینترنت استفاده کنید. بسیاری از سرویس های ویپ همچنین شامل یک گیرنده تلفن نرم افزاری نیز می شوند ، این برنامه ای کاربردی است که تماس مستقیم از یک رایانه یا دستگاه تلفن همراه را برقرار و دریافت می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
47763