انواع دستگاه فکس پاناسونیک که می توانید بخرید !!!

دستگاه فکس پاناسونیک

در این مطلب قصد داریم انواع فکس پاناسونیک را با توجه به نیاز های شما مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید با خرید یک دستگاه فکس مناسب، با قیمتی عالی همه نیاز های خود را برطرف نمایید. برای خرید هر کدام از دستگاه های فکس می توانید با تیم پشتیبانی و خرید فون سیستم به صورت 24 ساعته در تماس باشید.

فکس چیست؟

فکس دستگاهی می باشد که امکان ارسال و دریافت نامه ها و مدارک اداری را با استفاده از خطوط تلفن آسان می کند که به دورنگار نیز معروف می باشد و بعداز تلفن های سانترال پاناسونیک نقش مهمی می تواند در روند کاری شما داشته باشد.

درباره طرز استفاده و کاربرد دستگاه فکس باید بگوییم که با وارد کردن کاغذ در دستگاه و اسکن شدن آن می توانید با تماس با محل مورد نظر خود عمل ارسال فکس و  دریافت فکس را انجام دهید.

فکس های دریافتی و ارسالی در حقیقت نامه ها و مدارک اداری می باشند که با کدهای مناسبی برای شما ارسال می شوند که این کار حتما باید از طریق خطوط تلفن صورت گیرید و در غیر اینصورت امکان دریافت فکس وجود ندارد.

این کار توسط فکس های مبدأ اتفاق می افتد ، پس از تبدیل نوشته به سیگنال های قابل ارسال در خطوط تلفن و ارسال آن به فکس دیگر ، فکس مقصد سیگنال های دریافتی را به نوشته تبدیل می کند و نوشته ها بر روی کاغذ چاپ می شوند .

انواع دستگاه فکس پاناسونیک

بعد از اینکه با تعریف و مفهوم فکس آشنا شدید و روش کار با آن را فرا گرفتید نوبت به بررسی انواع دستگاه فکس پاناسونیک می رسد که در ادامه اشاره مختصری به آنها خواهیم داشت.

در حالت کلی سه نوع دستگاه فکس پاناسونیک داریم که هر کدام دارای تکنولوژی های متفاوتی می باشند این دستگاه ها عبارتند از:

  • فکس حرارتی
  • فکس کاربنی
  • فکس لیزری

فکس حرارتی پاناسونیک

این مدل از انواع دستگاه فکس پاناسونیک جزء ارزان ترین مدل ها می باشد که دارای یک مشکل جزئی نیز می باشد. مشکلی که در این نوع از دستگاه های فکس وجود دارد این است که برای اینکه بتوانید فکس های ارسال شده را دریافت کنید باید ار برگه های مخصوص استفاده کنید  که به آن ها کاغذ حساس به گرما گفته می شود و بعد از مدتی که از چاپ مدرک بگذرد تصویر روی کاغذ محو می شود در ضمن باید متذکر شویم که کیفیت تصاویر یا مدارک چاپ شده به جنس کاغذ حساس به گرما بستگی دارد.

 

انواع دستگاه فکس پاناسونیک

 

انواع دستگاه فکس پاناسونیک کاربنی

همانطور که نام این دستگاه ها مشخص است با رول های کاربنی کار می کنند که چاپ آن ها بر روی کاغذهای معمولی امکان پذیر بوده و از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه می باشند.

اگر سطح کارکرد شما با دستگاههای فکس در حد معمول می باشد  و نیازی به این موضوع ندارید تا با سرعت بالایی چاپ مدارک برایتان فراهم شود این مدل فکس بهترین انتخاب می تواند برای شما باشد. البته استفاده‌ ی بهینه و به صرفه از این نوع فکس به روش نگهداری مناسب کاربر نیز مرتبط است.

فکس لیزری

نوع سوم از دستگاه فکس، فکس لیزری می باشد که از تکنولوژی لیزر چاب بهره مند است. این نوع از دستگاه های فکس عملکردی شبیه به دستگاه فتوکپی دارند. در دستگاه فکس لیزری از یک نور شفاف برای ایجاد چاپ استفاده می شود. در این دستگاه های فکس صفحه را بر روی یک درام حساس به نور می تابانند و الکتریسیته ساکن در آن باعث می شود تا ذرات تونر به درام چاپگر چسبیده . جوهر روی کاغذ منتقل شود.

دستگاه های فکس لیزری چند کاره هستند و عملکرد کپی، اسکن، فکس و پیرینت را نیز انجام می دهند. درباره دستگاه های فکس لیزری باید بگوییم که این دسته از دستگاه های فکس دارای لوازم و تجهیزاتی می باشند که نسبت به دیگر دستگاه های فکس ارزان و دردسترس می باشد و از مهمترین قابلیت هایی که دارا می باشد نیز می توان به این موضوع اشاره داشت که امکان اتصال به شبکه های کامپیوتر و خروجی پورت LAN و USBرا نیز دارا می باشد.

این دستگاه های فکس بی سیم می باشند و توانایی این را دارند که تمام نیازهای شما را پوشش دهند. ماندگار یکه کاغذهای چاپ این دستگاه دارا می باشند بسیار بالا می باشد. این دستگاه ها دارای جعبه خشاب بابت نگهداری کاغذ می باشند و همچنین در نبود کاغذ دارای حافظه هستند.

انتخاب دستگاه فکس مناسب

انتخاب انواع دستگاه فکس پاناسونیک و تلفن سانترال پاناسونیک با توجه به نیازی که شما در شرکت و موسسه خود دارید مشخص می شود برای مثال شرکت های کوچکی که کارچندان زیادی با دستگاه فکس ندارند و در واقع تعداد نامه های اداری که ارسال و دریافت می کنند محدود می باشد نیازی به دستگاه فکس با تجهیزات بالایی ندارند و بهترین گزینه برای آنها استفاده از دستگاه فکس حرارتی می باشد که سرعت کم دارد.

شرکت های متوسطی که فکس های دریافتی و ارسالی بیشتری را نسبت به شرکت و موسسات کوچک انجام می دهند اما تنها یک نفر از این دستگاه استفاده می نماید می توانند از دستگاه فکس کاربنی که سرعت متوسطی دارد استفاده نمایند.

اما شرکت و موسسات بزرگ که می توان گفت بیشترین کاربرد را از دستگاه فکی دارند و چندین نفر در یک شرکت از دستگاه فکس استفاده می کنند بهتر است که دستگاه فکس لیزری را تهیه نمایند که دارای سرعت بالایی نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
47763