سانترال تحت شبکه پاناسونیک

انواع دستگاه‌های سانترال

همانطور که می دانیم سانترال پاناسونیک دستگاهی است برای کنترل خط‌های تلفن ورودی به یک مجموعه فراهم گردیده است. در ادامه این مطلب می خواهیم در مورد سانترال تحت شبکه صحبت کنیم.
سانترال خطوط ورودی را به تعدادی خطوط داخلی تقسیم بندی می کند که در این میان خطوط ورودی را می توان خطوط شهری و خطوط خروجی را همان خطوط داخلی نامید.
در هر مجموعه با توجه به کاربرد مورد نیاز یک نوع سانترال استفاده می شود.

سانترال پاناسونیک

انواع سانترال پاناسونیک

سانترال کم ظرفیت

شامل سری‌های TES و TEM می باشد. همانطور که از نام آنها پیدا است، این نوع از دستگاه ها برای مجموعه هایی مناسب است که دارای شعبه‌ها و کارمندان زیادی نباشد و همچنین تعداد تماس‌های ورودی روزانه آنها بالا نیست. کمترین ظرفیت دستگاه سانترال 3 به 8 می باشد. یعنی 3 خط شهری را به 8 خط داخلی تبدیل می کند.

سانترال پر ظرفیت

سانترال‌های پر ظرفیت نیز شامل سری TDA و TDE (تحت شبکه) می باشد. همانطور که از نام آن مشخص برای مجموعه های با شعب و پرسنل زیاد انتخاب می گردد.

سانترال تحت شبکه

سانترال ها در نوع تحت شبکه و غیر تحت شبکه در بازار موجود می باشند، سانترال های IP مراکز تلفن مبتنی بر شبکه هستند. مانند تمامی دستگاه های تحت شبکه می توان از قابلیت IP بر روی سانترال بهره برداری های مختلفی کرد.
که سری های NS و TDE نوعی از سانترال تحت شبکه پاناسونیک هستند که به مکان محدود نمی شوند و شما با داشتن یک نقطه اتصال به اینترنت می توانید وارد این شبکه شوید.
در واقع سانترال تحت شبکه، نسل جدیدی از مرکز تلفن است که با امکاناتی فراتر از سانترال‌های سنتی در قالب سیستم VOIP ارائه شده است.
از دیگر تفاوت های این تجهیزات مخابراتی در طریقه برنامه ریزی آن است. که در سری های غیر تحت شبکه برنامه ریزی فقط از طریق درگاه USB که بر روی دستگاه است میسر می شود اما در سانترال تحت شبکه به دلیل فعال بودن بر روی شبکه WAN و LAN به راحتی می توان از هر جایی که دسترسی به اینترنت داشته باشید تنظیمات مورد نظر را پیاده سازی کنید.
پیشتیبانی از پروتکل Sip از ویژگی های مهم و بسیار بی نظیر سانترال تحت شبکه است که در تمام مدل ها از KX-TDE100 تا KX-TDE660 بکار رفته است و به کاربر کمک می کند تا بتواند به راحتی با هر وسیله ای از طریق اینترنت به تماس‌های خود پاسخ دهد و یا به راحتی تماس را برقرار کند.
سانترال تحت شبکه دارای دو درگاه LAN (درگاه شبکه) است که از این طریق امکان فعال سازی بر روی بستر وب را به کاربر خود می دهد. وجود این دو درگاه به مجموعه کمک می کند تا بتوانند از کارت CTI به راحتی استفاده کنند. این کارت در بهبود سیستم پاسخ گویی و مدیریت و کنترل تماس ها بهترین سرویس کمک کننده به حساب می آید.

سانترال

سانترال تحت شبکه پاناسونیک ، مدل KX-TDE100

برخی از امکانات دستگاه سانترال تحت شبکه :

امکان استفاده در هر نقطه دنیا
انتقال مکالمه
ضبط خودکار مکالمات
فکس با استفاده از شبکه
کنفرانس صوتی  تصویری
کم هزینه بودن ارتباط بین دو مجموعه
سانترال های تحت شبکه بیشتر مناسب مجموعه هایی است که دارای چند شعبه می باشند.
سانترال تحت شبکه خود دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از:

-نسخه ابری

در نسخه ابری این مدل از دستگاه سانترال، اطلاعات به جای اینکه همانند سیستم های سنتی در یک کامپیوتر ذخیره شود، در بستر اینترنت و در فضای ابری ذخیره می شود.

-نسخه سخت افزاری

سانترال سخت افزاری تحت شبکه، دارای یک سری محدودیت در برقراری تماس می باشند که شما می توانید برای برطرف کردن این محدودیت، از ماژول استفاده کنید.

-نسخه نرم افزاری

از مزایای سانترال نرم افزاری تحت شبکه می توان به رایگان بودن امکانات پایه و اصلی آن اشاره کرد.

برخی از امکانات روی مرکز تلفن تحت شبکه به صورت پیش فرض موجود می باشد مانند تماس اینترنتی، قابلیتهای عمومی تلفنی مانند ترانسفر و هلد و کنفرانس و … ولی برخی از پارامتر ها نشانگر برتری یک مرکز تلفن به نمونه مشابه می باشد. در این بخش تلاش داریم به 6 مورد مهم در رابطه با انتخاب یک مرکزتلفن تحت شبکه مناسب اشاره نماییم.

1-قدرت پردازشگر و کیفیت صدا

یکی از مسائل بسیار مهم در انتخاب یک سانترال تحت شبکه قدرت پردازشگر و فیلتر های صوتی یا اکو کنسلر سخت افزاری می باشد. اولین ویژگی که باید هر مرکز تلفن خوب دارای آن باشد امکان دریافت و ارسال صدا با کیفیت مطلوب می باشد. بعضی از فعالیت های جنبی که یک مرکز تلفن انجام می دهد موجب می گردد، پردازنده را آن قدر درگیر نماید که در زمان فشرده سازی یک مکالمه دچار اختلال گردد.

2-تماس همزمان

تماس همزمان یا CONCURRENT CALL یک از نکاتی هست که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اینکه یک مرکزتلفن قابلیت پشتیبانی از 30 یا 50 داخلی را دارد به تنهایی کافی نیست. لازم است در زمان خرید تعداد تماس همزمانی که مرکزتلفن پشتیبانی می نماید مشخص گردد. ممکن است یک مرکزتلفن سانترال تا 30 داخلی را هم پشتیبانی نماید ولی تنها دو یا سه مکالمه همزمان را بتواند با کیفیت مناسب برقرار نماید.

3-تعداد داخلی ها و خطوط شهری

تعداد داخلی ها هر چند با افزایش گیتوی (GATEWAY) و ترانک روی یک مرکزتلفن IP ممکن هست ولی باید توجه لازم داشت که کیفیت هندلینگ تماس روی داخلی های اولیه سانترال بسیار بالاتر می باشد. داخلی یک مرکزتلفن به صورت IP و یا داخلی آنالوگ FXS  می تواند باشد. ماژول های خطوط شهری روی یک IPPBX امکان دسترسی به خطوط شهری را برای داخلی ها فراهم میکند این ظرفیت درونی وابسته به تعداد ماژول موجود خط شهری یا همان ماژول FXO می باشد.

4-کدک های پشتیبانی شده

یکی دیگر از ویژگی هایی که باید مورد بررسی قرار گیرد پشتیبانی از کدک های صوتی جدید می باشد. با پیشرف تکنولوژی کدک های جدید قابلیت فشرده سازی بیشتر بسته های صوتی را دارا می باشند و در نتیجه پهنای باند کمتری در زمان برقراری تماس اشال می شود. البته حتما باید پردازنده مرکزتلفن ظرفیت پردازش کدک ها را داشته باشد چون به هر اندازه که فشرده سازی بیشتری انجام می شود بار بیشتری متوجه پردازنده می گردد.

5-حافظه داخلی و زمان ذخیره سازی ضبط مکالمات و صندوق صوتی

میزان حافظه داخلی و فرمت های ذخیره سازی مشخص کننده طول زمانی ذخیره سازی مکالمات ضبط شده و پیام های تلفنی دریافتی می باشد. اصولاً در سانترال‌ها این زمان به دقیقه ذکر می گردد.

6-سرویس های جانبی مثل فکس نرم افزاری

اگر یک سانترال تحت شبکه در کنار ارائه کیفیت مناسبی از تماس های صوتی قابلیت های جنبی دیگر مانند فکس نرم افزارهای را در خود جای داده باشد ظرفیت های بیشتری را برای یکپارچه سازی ابزارهای ارتباطی برای یک مجموعه فراهم می نماید.

سبد خرید
47763