دسترسی سریع به خطوط شهری ایزابل

دسترسی سریع به خطوط شهری ایزابل

دسترسی سریع به خطوط شهری ایزابل یکی از مهم ترین پرسش هایی است که بسیاری از افرادی که با تیم پشتیبانی در ارتباط هستند می پرسند و قصد دارند تا در سریع ترین زمان ممکن یک دسترسی را به داخلی ها بدهند تا بتوانند به راحتی با استفاده از این قابلیت با خطوط شهری وصل شده به ایزابل ارتباط برقرار نمایند.

در صورتی که این مطلب و آموزش آن برای راه اندازی و تنظیم دسترسی سریع به خطوط شهری ایزابل برای شما کافی نبود و نتوانستید آموزش های گفته شده را بر روی ایزابل خود اجرا نمایید بهتر است در سریع ترین زمان ممکن با تیم پشتیبانی فون سیستم تماس بگیرید تا مشکلات شما در زمینه آموزش ایزابل را برطرف نمایند.

روش های دسترسی به خطوط شهری در ایزابل

به طور کلی برای آزاد کردن خط شهری در ایزابل و الستیکس که نسخه قدیمی تر آن بود دو روش وجود دارد.

در صورتی که قصد داشته باشید بدون تنظیمات اضافی و در سریع ترین زمان ممکن به خطوط شهری ایزابل دسترسی داشته باشید و از طریق آن  ها با مشتریان خود تماس بگیرید، باید از داخلی zap استفاده کنیم که در این مطلب به طور کامل مراحل آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

در روش دوم که اصولی تر است و قابلیت کنترل و مدیریت بیشتری برای دسترسی داخلی ها به خطوط شهری دارد، می توانید از outbound route ها استفاده کنید و تنظیمات مربوط به آن ها که در مقالات آموزش ایزابل و آزاد سازی ترانک خطوط شهری به صورت کامل آن ها را توضیح داده ایم، را اجرا کنید.

دسترسی سریع به خطوط شهری ایزابل

دسترسی سریع به خطوط شهری در ایزابل

با توجه به اینکه نحوه کار با outbound route در مطالب قبلی به صورت کامل توضیح داده شده است در این مطلب قصد داریم به صورت کامل فقط استفاده از روش اول یعنی راه اندازی داخلی zap را توضیح دهیم تا شما بتوانید به راحتی با راه اندازی این قابلیت به خطوط شهری فقط با فشار دادن یک عدد روی تلفن خود دسترسی داشته باشید.

4 گام برای آزاد کردن خط شهری در زیر آورده شده است که در ادامه هر چهار گام را براساس تنظیمات نرم افزاری ایزابل توضیح می دهیم.

  1. رفتن به مسیر PBX->EXTENSION->GENERIC ZAP DIVICE
  2. تنظیم شماره آزاد کننده خط USER EXTENSION
  3. تنظیم نام DISPLAY NAME
  4. تنظیم شماره پورت شهری CHANNEL

تنظیمات عملی و مرحله به مرحله

برای دسترسی سریع به خطوط شهری در ایزابل در مرحله اول باید وارد محیط نرم افزاری ایزابل شوید و در این محیط نرم افزاری از قسمت PBX وارد بخش اکستنشن شوید.

در این قسمت باید یک داخلی ZAP را به داخلی های ساخته شده ایزابل اضافه کنیم. برای اینکار در بخش DEVICE از منوی کشویی که باز می شود گزینه GENERIC ZAP DEVICE را انتخاب کرده و برای تایید داخلی انتخاب شده گزینه SUBMIT را فشار می دهیم تا تنظیمات ایجاد شده روی ایزابل ذخیره شده و داخلی مورد نظر در جهت دسترسی سریع به خطوط شهری ایزابل راه اندازی شود.

بعد از ساخت داخلی باید در بخش USER EXTENSION یک عدد وارد کنیم. این عدد همان عددی خواهد بود که با شماره گیری آن می خواهیم صدای بوق آزاد شهری را بشنویم به طور مثال می توانیم عدد “9 یا صفر” که بسیاری از سازمان ها و شرکت ها استفاده می کنند، را قرار دهیم.

حالا در بخش DISPLAY NAME نام داخلی را وارد می کنیم. انتخاب نام داخلی کاملاً به اختیار شماست و قاعده و قانون خاصی ندارد.

نهایتا در بخش CHANNEL شماره کانالی که خط شهری به آن متصل هست را وارد می نماییم. به طور مثال این عدد 1،2،3 یا هر ورودی دیگر FXO کارت می تواند باشد. حالا با SUBMIT نمودن کار ما در این بخش به پایان می رسد و ما به راحتی با شماره گیری عددی که وارد کردیم می توانیم خط شهری را آزاد نماییم.

نکته بسیار مهم که بسیار از دوستان با آن مشکل دارند و سوالاتی می پرسند این است که در صورتی که شماره مربوط به کانال خط شهری را نمی دانید می توانید با ابزار WINSCP به محیط دایرکتوری رفته و در مسیر ETC/ASTERISK در فایل CHAN_DAHDI.CONF شماره کانال های خطوط شهری را مشاهده نمایید.

علاوه بر آموزش های آنلاین و حضوری و پشتیبانی کامل از خدمات ویپ و خدمات سانترال اجرا شده، تیم فنی و تخصصی فون سیستم در زمینه فروش تجهیزات مخابراتی مانند تلفن سانترال سعی کرده است تا پایین ترین قیمت بازار را ارائه نماید و مشتریان می توانند تجهیزات ویپ و سانترال را با پایین ترین قیمت سفارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
47763