تقویت آنتن موبایل در خانه + بهترین دستگاه های تقویت کننده

تقویت آنتن موبایل در خانه

هنوز هم در بسیاری از نقاط کشور آتنن دهی سیستم موبایل مطلوب نیست. از این رو تقویت آنتن موبایل در خانه یکی از الزامات ضروری برای بسیاری از افراد می باشد. یکی از مشکلاتی که در نقاط بسیاری از کشور وجود دارد عدم آنتن دهی مطلوب سیستم های تلفن همراه است. به خصوص که در سال های اخیر نیاز به استفاده از اینترنت های همراه بیشتر و بیشتر شده است. به همین جهت بسیاری از افراد به خرید تقویت کننده آنتن موبایل روی آورده اند. شما چقدر با تقویت آنتن موبایل در خانه آشنا هستید؟ آیا تاکنون تجربه استفاده از تقویت کننده ها را داشته اید؟

تقویت کننده آنتن موبایل چیست؟

به طور خلاصه می توان گفت که تقویت کننده آنتن موبایل خانگی دستگاهی است که آنتن دهی موبایل شما را تقویت می کند. این دستگاه یک آمپلی فایر آنالوگ می باشد که سیگنال های دریافتی از دکل های مخابراتی را دریافت کرده و آن را به صورت دو طرفه تقویت می کند. علاوه بر آنتن می توان از آن به عنوان تقویت کننده اینترنت موبایل نیز نام برد.

دستگاه های تقویت کننده فقط محدود به تقویت آنتن موبایل در خانه نبوده و می توان از آن ها در فضاهای باز نیز استفاده نمود. در واقع می توان از این دستگاه ها در محیط هایی که از دکل های مخابراتی به دور هستند استفاده نمود تا موجب تقویت سیستم آنتن دهی و در نهایت اینترنت موبایل در آن منطقه شد.

اگر از این دستگاه ها برای تقویت در محیط های کوچک مانند خانه های ویلایی استفاده کرد، از آن ها با عنوان بوستر یاد می شود اما در صورتی که برای تقویت آنتن موبایل در محیط های باز و وسیع مورد استفاده قرار بگیرند، تکرار کننده یا ریپیتر نام گذاری می شوند.

انواع تقویت آنتن موبایل در خانه

از این دستگاه تقویت آنتن موبایل در خانه می توان در فروشگاه های بین راهی و یا در محیط هایی که در زیر زمینی واقع شده اند همانند، استخر ها، باشگاه های بدنسازی، آزمایشگاه ها و… استفاده نمود. در این مکان ها سیگنال های مخابراتی بسیار ضعیف هستند و باید از تقویت کننده آنتن موبایل در نقاط کور استفاده کنید.

دستگاه های تقویت کننده آنتن موبایل از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که از جمله آن ها می توان به آنتن بیرونی، آنتن داخلی، تقویت کننده، آداپتور و کابل اشاره نمود. به علت آن که ممکن است شما نیز مجبور به سکونت در مناطقی باشید که آنتن دهی تلفن همراه مناسب نیست پس لازم است که آموزش تقویت آنتن موبایل را جدی بگیرید و با جزئیات آن بیشترآشنا شوید.

انواع دستگاه های تقویت کننده موبایل

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد تقویت آنتن موبایل در خانه به یکی از کار های ضروری در نقاطی از کشور که به دکل های مخابراتی دور هستند تبدیل شده است. دستگاه های تقویت کننده موبایل انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می شود.

تقویت کننده تک باند

در مناطقی که از یک بازه فرکانسی استفاده می شود می توان به کمک این تقویت کننده سیگنال ها را تقویت نمود. از جمله موارد استفاده از این نوع دستگاه تقویت موبایل در خانه می توان به استفاده در روستاها و یا حاشیه شهر ها که معمولا سیستم های آنتن دهی ایرانسل یا همراه اول با سیگنال ضعیف وجود دارند استفاده نمود. یکی دیگر از موارد استفاده از این دستگاه در اتاقک ها و کانکس های بیرون شهر می باشد. با استفاده از این سیستم تقویت کننده موبایل می توان باند 900 تا 2100 را تقویت نمود.

تقویت کننده دو باند

یکی دیگر از انواع این سیستم ها که شرکت های تقویت کننده آنتن موبایل آن را ارائه می دهند، تقویت کننده دو باند می باشد. این دسته از تقویت کننده ها در مناطق شهری بزرگ و کوچک که دو بازه فرکانسی مانند ایرانسل و همراه اول سرویس ارائه نمایند کاربردی هستند. تقویت کننده های تک باند در این مناطق کارایی خود را از دست خواهند داد و نمی توانند به خوبی باعث تقویت آنتن دهی و اینترنت موبایل شوند.

دستگاه تقویت آنتن موبایل در خانه

تقویت کننده های سه باند

نوع دیگر دستگاه تقویت آنتن موبایل در خانه، تقویت کننده های سه باند می باشد. این دستگاه ها از مناسب ترین دستگاه ها برای تقویت آنتن موبایل در ساختمان ها، فروشگاه ها، آزمایشگاه ها و باشگاه های ورزشی در سطح شهر هستند. در سطح شهرها شما می توانید دکل های مخابراتی تمام شرکت های ارائه دهنده اینترنت و تلفن همراه را ببینید. به همین منظور نیاز می باشد که در این مناطق از تقویت کننده های فول باند می توان آن را بهترین تقویت کننده آنتن موبایل دانست استفاده کرد.

حال که با انواع دستگاه های تقویت آنتن موبایل در خانه آشنا شدید لازم است بدانید که این دستگاه ها از نظر محل مورد استفاده، توان دستگاه، میزان آنتن دهی و سرعت اینترنت با یکدیگر تفاوت دارند. به همین منظور هرکدام از این دستگاه ها باید بر اساس شرایط موجود توسط مشورت با کارشناسان این حوزه انتخاب و نصب شوند.

به همین منظور نمی توان از یک دستگاه به عنوان بهترین نوع دستگاه تقویت موبایل نام برد، زیرا ممکن است دستگاهی در یک موقعیت مکانی عملکرد ایده آلی داشته باشد اما شما نتوانید از آن بهره لازم را ببرید.

هزینه نصب و راه اندازی تقویت آنتن موبایل در خانه

هزینه خرید و راه اندازی دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل

قیمت تقویت کننده آنتن موبایل یک مقدار ثابت نبوده و به موارد مختلفی بستگی دارد. در درجه اول به محیط مورد استفاده بستگی دارد. اگر تقویت کننده را برای منزل خریداری کنید قطعا هزینه آن با تقویت کننده های مخصوص برای محیط های باز متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر شرکت های مختلفی به ساخت این دستگاه ها روی آورده اند که کیفیت ساخت دستگاه توسط هر شرکت بر هزینه آن تاثیرگذار خواهد بود.

تقویت کننده های خانگی نیز در کاربردها و مدل های مختلفی عرضه می گردند و هر کدام نیز قیمت مخصوص به خود را خواهند داشت. به همین دلیل برای تخمین هزینه های خرید و نصب دستگاه تقویت کننده خانگی موبایل شما باید در ابتدا با متخصصین این حوزه تماس بر قرار کرده تا پس از بازدید از محل، مناسب ترین دستگاه ممکن را برای تقویت آنتن و اینترنت منزل مسکونی شما نصب و راه اندازی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
47763