اتصال سیپ ترانک مخابرات به سرور ایزابل

اتصال سیپ ترانک مخابرات به سرور ایزابل

در این مقاله آموزشی قصد داریم به صورت کامل و صفر تا صد مراحل اتصال سیپ ترانک مخابرات به سرور ایزابل را به شما آموزش دهیم.

برای اینکه بتوانید تمامی مراحل را به خوبی انجام دهید و البته بعد از آن مسیر های ورودی و خروجی تماس ها را مشخص نمایید، بهتر است دیگر مقالات آموزش ویپ (VOIP) بر روی سایت فون سیستم را مطالعه کنید.

در صورتی که قصد دارید از خدمات ویپ حرفه ای یک تیم متخصص استفاده کنید و از پشتیبانی رایگان یکساله بهره مند شوید، همین الان از طریق راه های ارتباطی و چت آنلاین واتساپ با تیم ما در ارتباط باشید.

 

سیپ ترانک مخابرات چیست؟

برای راه اندازی و اتصال سیپ ترانک مخابرات به سرور ایزابل بهتر است ابتدا اطلاعاتی در مورد سیپ ترانک مخابرات داشته باشید.

همه ما با خطوط آنالوگ هشت رقمی قدیمی که بیشتر در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، آشنایی کامل داریم و از آن ها برای موارد مختلف استفاده کرده ایم.

محدودیت هایی که در ارتباط از نظر تعداد و کیفیت با خطوط قدیمی آنالوگ وجود داشته است، باعث شده است تا خطوط در بستر دیتا یعنی سیپ ترانک ها وارد عرصه شوند.

سیپ ترانک ها در بستر دیتا هستند و می توانند ارتباطات با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهند و البته یکی از مهم ترین مزیت های آن ها این است که کاملاً انعطاف پذیر هستند و شما در هر مکانی به راحتی از آن ها می توانید استفاده نمایید.

سیپ ترانک ها انواع مختلفی دارند و علاوه بر مخابرات شرکت های خصوصی نیز در شهر های مختلف اقدام به تهیه و فروش خطوط مختلف از طریق سیپ ترانک کرده اند.

مشخصه اصلی سیپ ترانک ها خطوط 4 یا 5 رقمی هستند که می توانید از آن ها برای ارتباط دو طرفه با مشتریان و البته با تعداد کانال های همزمان مختلف استفاده نمایید.

علاوه بر سانترال های تحت شبکه پاناسونیک مانند  سانترال NS500 شما می توانید این سیپ ترانک ها را به مرکز تلفن های ایزابل نیز وصل نمایید.

در ادامه مراحل اتصال سیپ ترانک مخابرات به سرور ایزابل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

راستی برای دیدن قیمت روز مرکز تلفن سانترال پاناسونیک و تلفن سانترال می تونید از صفحات و لیست قیمت اون ها دیدن کنید.

 

اتصال سیپ ترانک مخابرات به سرور ایزابل

بعد از اینکه مراحل ثبت نام و دریافت خطوط سیپ ترانک را انجام دادید و مخابرات آن را بر روی یک مودم با تنظیمات و کانفیگ های مشخص به شما تحویل داد یا اینکه خودتان تنظیمات مودم را انجام دادید، باید از طریق یک کابل شبکه آن را به پورت های شبکه سرور ایزابل خود وصل نمایید.

 برای اتصال SIP Trunk ابتدا باید یک کارت شبکه به سرور یا سیستم خود که ایزابل روی آن نصب شده است، اضافه کرده و آن را به مودم G.biz که از مخابرات تحویل گرفته اید و یا خط سیپ را به آن وصل کرده اید، از طریق یک کابل شبکه متصل کنید.

در نظر داشته باشید که مخابرات برای راه اندازی خطوط سیپ ترانک، سه IP مختلف را در اختیار شما قرار می دهد.

یکی را باید روی سیستم خود تنظیم کنید.

یکی را هم به عنوان Gatway استفاده کنید. IP بعدی نیز مربوط به سرویس دهنده مخابرات  شما که می تواند شرکت های خصوصی باشد، است.

به عنوان مثال این سه IP را می توان در نظر گرفت.

۱-  ۱۰٫۱۹۲٫۳۸٫۱۳۷/۳۰

۲-   ۱۰٫۱۹۲٫۳۸٫۱۳۸/۳۰

۳-  ۱۰٫۱۰۶٫۳۰٫۲۳

واضح است که دو IP اول مربوط به سیستم شما و Gateway می باشد و IP سوم مربوط به سرویس دهنده مخابرات  است.

به طور معمول  IP کوچکتر را  به عنوان Gateway در نظر می گیرند.

طبق آموزش های قبلی IP را روی کارت شبکه تنظیم کنید در صورتی  که کارت شبکه دیگرتان Gateway ندارد می توانید Gateway را هم ست کنید ولی معمولا کارت شبکه اول دارای Gateway می باشد و امکان اضافه کردن Gateway به کارت شبکه دوم وجود ندارد.

برای همین منظور کافی است یک Route به سیستم اضافه کنید.

برای اینکه بتوانید یک روت به سیستم یا سرور خود اضافع کنید باید فایل etc/sysconfig/network-scripts/NIC  را از طریق یک ویرایشگر متن باز کرده و ویرایش کنید (اگر با سیستم عامل لینوکس آشنایی ندارید بهتر است برای این کار از برنامه winscp استفاده کنید).

در نظر داشته باشید که در این مسیر منظور از NIC  نام کارت شبکه دوم شماست.

این خط  کد را از طریق ویرایشگر به فایل مذکور اضافه کنید.

۱۰٫۱۰۶٫۲۰٫۲۳ via 10.192.38.137 dev NIC

 

نکته: در این اینجا باید به جای NIC باید نام کارت شبکه خود را استفاده کنید.

بعد از انجام این کار کافی است سرویس شبکه را مجددا راه اندازی کنید . برای اینکار می توانید از دستور زیر استفاده کنید
service network restart

بعد از انجام این کار ها شما باید بتوانید از سرور ایزابل خود IP سرور مخابرات را ping  کنید و به آن دسترسی داشته باشید تا بتوانید بقیه مراحل اتصال سیپ ترانک مخابرات به سرور ایزابل را انجام دهید.

 

تنظیمات ترانک روی ایزابل

برای اتصال سیپ ترانک مخابرات به سرور ایزابل بایدد ابتدا یک ترانک از نوتع sip روی ایزابل خود در قسمت trunk ایجاد کنیم.

یک نام دلخواه برای ترانک خود انتخاب نمایید.

در بخش Outgoing Setting هم یک نام برای ترانک خود انتخاب می کنیم. در واقع می توان گفت این نامی است که برای ترانک سیپ شما که به ایزابل متصل شده است، انتخاب و نمایش داده می شود.

در مرحله بعد قسمت peer details  را با استفاده از کد زیر پر می کنید.

host=10.106.30.23
type=friend
qualify=yes
insecure=very

با بقیه تنظیمات کاری نداشته باشید و آن ها را در حالت پیش فرض قرار دهید.

روی Submit Change  کلیک می کنیم و سپس Applay را انتخاب می کنیم تا تنظیمات بر روی هسته استریسک سرور قرار بگیرد و اعمال شود.

در تصویر زیر تمامی این مراحل نشان داده شده اند.

sip trunk مخابرات

 

تست راه اندازی صحیح سیپ ترانک

در صورتی که همه ی موارد بالا را به درستی انجام داده باشید SIP ترانک شما باید رجیستر شده باشد.

برای اطمینان از ریجستر شدن سیپ ترانک مورد نظر می توانید به منوی PBX و سپس Tools و سپس Asterisk CLI بروید و دستور زیر را اجرا کنید.

sip show peers

در صورتی که در لیست نمایش داده شده در صفحه مورد نظر در جلوی نام ترانکی که ساخته اید عبارت OK وجود داشت، عملیات اتصال سیپ ترانک مخابرات به سرور ایزابل به درستی انجام شده است و سیپ ترانک شما آماده استفاده برای تماس و البته تنظیمات بعدی است.

حال برای آنکه تماس ورودی و خروجی هم داشته باشیم . باید یک Outbound Route و یک Inbound Route هم تعریف کنید

 

سیپ ترانک مخابرات

عدم اتصال سیپ ترانک مخابرات به سرور ایزابل

اگر Sip Trunk  راه اندازی شده رجیستر نشده بود تمامی مراحل راه اندازی را یک بار دیگر چک کنید.

در صورتی که نتوانستید مشکل عدم اتصال را برطرف نمایید، ابتدا با پشتیبانی مخابرات تماس بگیرید و سپس برای راهنمایی و مشاوره رایگان و استفاده از خدمات ویپ (VOIP) با تیم فنی و تخصصی فون سیستم در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
47763