نصب و راه اندازی تلفن سانترال

تلفن سانترال پاناسونیک

تلفن های سانترال پاناسونیک از جمله وسایل الکترونیکی و پیشرفته ای می باشد که امروزه برای رفع مشکلات ارتباطی در بسیاری از شرکت ها و ارگان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
این دستگاه دارای مدل های متفاوت بسیاری می باشد که هر کدام دارای قابلیت های منحصر به فرد خود نیز می باشند. سیستم های ارتباطی که در اداره جات مورد استفاده قرار می گیرند برقراری ارتباطالات درون شبکه ای را عهده دار نیز می باشند یعنی اینکه امکان ارتباط و تماس سریع را به وجود می آورد.
برای نصب و راه اندازی تلفن سانترال فعالیت ها و مراحلی زیر را باید انجام دهید.

نصب و راه اندازی تلفن سانترال

مراحلی که در نصب و راه اندازی تلفن سانترال باید به آنها توجه بسیاری داشته باشید عبارتند از:

  • نصب و استقرار سانترال
  • برقراری ارتباط و اتصال خطوط
  • برنامه ریزی مرکز تلفن سانترال
نصب سانترال

نصب و راه اندازی تلفن سانترال

نصب و استقرار سانترال

اولین مرحله که در نصب و راه اندازی تلفن سانترال باید انجام شود نصب و استقرار سانترال می باشد. یعنی اینکه شما باید بر اساس دستور العمل مربوط به مرکز تلفن آن را در مکان و جای مناسبی مستقر و یا نصب نمایید.

برقراری ارتباط و اتصال خطوط

بعد از اینکه مکان و جای مناسب برای استقرار تلفن سانترال پاناسونیک را انتخاب کردید می بایست خطوط شهری را بر روی ترمینال تلفن متصل کرده  و با استفاده از کابل های آنفولان نیز می توانید خطوط شهری را از کارت روی مرکز به ترمینال خطوط شهری مرتبط نمایید.
در این مرحله شما این امکان را نیز خواهید داشت تا خطوط شهری و داخلی که مد نظرتان می باشد را از روی کارت سانترال به خط های درون مجموعه مرتبط نمایید.

برنامه ریزی مرکز تلفن سانترال

در مرحله آخر نصب و راه اندازی تلفن سانترال برای اینکه بتوانید تماس های خود را به صورت دقیق برنامه ریزی نمایید می توانید از دو روش برنامه ریزی که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم استفاده نمایید.

  • برنامه ریزی از طریق گوشی های اپراتوری و کدهای برنامه ریزی
  • برنامه ریزی به وسیله کنسول های نرم افزاری ارتباط کامپیوتر با سانترال

نکاتی که برای نصب تلفن سانترال باید بدانید

در ادامه این مطلب می خواهیم به چند نکته ابتدایی نصب و راه اندازی تلفن سانترال اشاره ای مختصر کرده ایم. نکات ابتدایی که در این زمینه باید بدانید عبارتند از: انتخاب مکان جهت نصب سانترال پاناسونیک، تهیه نقشه مخابراتی مناسب، سیم بندی داخلی ها و آرایش پست، نصب سانترال پاناسونیک و تجهیزات جانبی و انجام تنظیمات سانترال

کابل تلفن سانترال

برای نصب تلفن های سانترال باید از کابل های مناسب با این سیستم ارتباطی استفاده شود. کابل هایی که برای نصب و راه اندازی تلفن سانترال مورد استفاده قرار می گیرد کابل های زوجی می باشند که دارای 5 رنگ اصلی و 5 رنگ فرعی می باشند.
در این مدل از کابل ها آن دسته از کابل هایی که داری تعداد زوج های بیشتری می باشند در یک گروه با نوار رنگی دسته بندی شده اند.
رنگ های اصلی که کابل های زوج را در بر دارند عبارتند از: سفید، قرمز، مشکی، بنفش و زرد و رنگ های فرعی شامل: آبی، نارنجی، سبز، قهوه ای و طوسی می باشند.
برای اینکه بدانید که از این کابل ها چگونه م یتوانید استفاده کنید باید بدانید که هر رنگ اصلی را باید در کنار کدام رنگ فرعی قرار دهید که ترکیب این دو رنگ به شرح ذیل می باشد.
(سفید،آبی) (سفید،نارنجی) (سفید،سبز) (سفید،قهوه ای) (سفید،طوسی) (قرمز،آبی) (قرمز،نارنجی) (قرمز،سبز) (قرمز،قهوه ای) (قرمز،طوسی)و الی آخر
نکته زوجهای جفت شده به دورهم پیچیده شده اند و درعملیات کابل کشی باید مراقب بود که زوج ها از یکدیگر جدا نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
47763