مهم ترین تنظمات راه اندازی تلفن گویا در ایزابل

راه اندازی تلفن گویا در ایزابل

در این مقاله قصد داریم تمامی تنظیمات مورد نیاز برای راه اندازی تلفن گویا در ایزابل را به صورت گام به گام مورد بررس قرار دهیم.

علاوه بر این برای حل تمامی مشکلات نرم افزاری خود در زمینه نصب ایزابل می توانید از مقالات آموزش ایزبل استفاده کنید که به صورت کاملاً عملی از طریق گروه فنی و مهندسی فون سیستم تهیه شده است.

راه اندازی تلفن گویا در ایزابل

تلفن گویا به عنوان یکی از مهم ترین امکانات هر مرکز تلفنی برای همه کسب و کار ها شناخته می شود و زمانی که شما از این قابلیت در سازمان خود استفاده کنید، می توانید به راحتی با صرفه جویی در زمان و هزینه ها، مخاطبین و مشتریان خود را به مقاصد مختلف که اتفاقا مد نظر آن ها نیز می باشد، راهنمایی کنید.

مرکز تلفن ایزابل به عنوان یک مرکز تلفن اوپن سورس این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید به راحتی و با کیفیت بسیار بالا صدا های مورد نیاز برای راه اندازی تلفن گویا در ایزابل یا صف انتظار و دیگر موارد مختلف، روی سرور خود بارگذاری نموده و از آن به عنوان پیغام تلفن گویا برای خطوط مختلف استفاده نمایید.

برای راه اندازی این قابلیت بر روی سرور های ایزابل نیاز دارید تا با تنظیمات مختلفی که برای آن در نظر گرفته شده است، آشنایی کاملی داشته باشید.

تلفن گویا در ایزابل

در ادامه مطلب به صورت کامل این مراحل را مورد بررسی قرار می دهیم.

در صورتی که هر گونه سوال یا ابهامی در مورد تنظیمات راه اندازی و نصب ایزابل دارید و یا اینکه قصد دارید از این قابلیت در مجموعه خود استفاده نمایید، کافی است با تیم پشتیبانی مرکز تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن کیفیت و سرعت ارتباطات شما به بهترین شکل خود برسد.

تنظیمات راه اندازی تلفن گویا در ایزابل

برای اینکه بتوانید تلفن گویا را بر روی ایزابل راه اندازی نمایید در ابتدا بعد از وارد کردن اطلاعات کاربری باید در پنل تحت وب آن، روی گزینه pbx و سپس pbx configuration کلیک کنید.

ساخت IVR در ایزابل

در منوی ظاهر شده که مربوط به تمامی تنظیمات داخلی ها، خطوط شهری، صف انتظار و … می باشد، برای راه اندازی تلفن گویا در ایزابل روی گزینه IVR و سپس روی ADD IVR کلیک کنید تا صفحه ای مطابق زیر برای شما باز شود و نیاز باشد تا تنظیمات مورد نیاز رو بر روی آن اعمال کنید.

IVR در ایزابل

 

برای اینکه بتوانید به بهتریت شکل ممکن همه فیلد های نمایش داده شده را پر کنید و یک پیغام گویا متناسب با نیازتان روی ایزابل تنظیم کنید، تعریف و کاربرد هر کدام از قسمت ها در ادامه آورده شده است.

  • IVR Name : در این فیلد باید یک نام برای این تلفن گویا انتخاب کنید .
  • IVR Description : یک توضیح کوتاه برای نظم دهی به تنظیمات خود بنویسید تا در هر مرحله از نصب ویپ بدانید که چه تنظیماتی و در کجا اعمال شده است.( این مورد به خود شما بستگی دارد)
  • Announcement : پیغامی که روی ایزابل آپلود کرده اید را در این مرحله انتخاب نمایید.
  • Direct Dial : اگر می خواهید مشتری و تماس گیرنده بتواند به صورت مستقیم شماره داخلی را وارد کرده و با آن ارتباط برقرار نماید، این گزینه را فعال کنید.
  • Time Out : مشخص کردن مدت زمانی که بعد از تمام شدن پیغام تلفن گویا تماس گیرنده فرصت دارد تا یک عدد را وارد نماید.
  • Invalid Retries : در این قسمت می توانید تعیین کنید که کاربر چند بار می‌تواند اشتباه شماره‌گیری کند.
  • Invalid Retries Recording : می توانید یک اعلان را مشخص کنید تا در صورت شماره گیری اشتباه برای مخاطب پخش شود. ( در حالت پش‌فرض مرکز تلفن از صدا‌های پیش‌فرض استفاده می‌کند.)
  • Append Announcement on Invalid : با فعال کردن این گزینه می‌توانید تعیین کنید تا در صورتی که کاربر شماره اشتباهی را شماره‌گیری کرد و صدای مربوطه پخش شد، صدای اصلی تلفن گویای شما مجدد برای او پخش شود.
  • Return on Invalid : شما می‌توانید تلفن گویای خود را به صورت چند مرحله ای نیز تنظیم کنید. در صورتی که این گزینه فعال باشد، زمانی که کاربر از یک IVR وارد یک IVR دیگر شده باشد و شماره اشتباهی را شماره گیری کند مجدد به منوی اول تلفن گویا در ایزابل باز می‌گردد و همان پیغام ابتدایی برای او پخش خواهد شد.
  • Invalid Recording : پیغام تعیین شده بعد از وارد کردن مکرر اشتباه اعداد به میزانی که تعیین کردید، برایا مخاطب پخش خواهد شد.
  • Invalid Destination : مقصدی که کاربر بعد از وارد کردن شماره اشتباهی به آن هدایت می شود.
  • Timeout Retries : در این فیلد ماکزیمم تعداد دفعات Timeout را تعیین می‌کنیم.
  • Timeout Retries Recording : می توانید تعیین کنید که اگر Timeout شد چه پیامی باید پخش شود.
  • Append Announcement on Timeout : می توانید تعیین کنید که اگر Timeout شد مجدد صدای اول تلفن گویا پخش شود .
  • Return on Timeout : اگر فرد از یک IVR دیگر به این IVR هدایت شده بود و Timeout شد مجددا به منوی اول برگردد و همان پیغام ابتدایی برای او پخش شود.
  • Timeout Recording :  در این قسمت می توانید تعیین کنید که اگر به تعداد دفعات ماکزیمم Timeout شد چه پیامی پخش شود.
  • Timeout Destination : اگر Timeout شد فرد تماس گیرنده به کدام مقصد هدایت شود.
  • IVR Entries : این قسمت یکی از مهم‌ترین بخش تنظیمات در مراحل تنظیم تلفن گویا در ایزابل است. در بخش Digits Pressed باید یک شماره وارد کنید و در بخش Destination تعیین کنید که اگر فرد تماس گیرنده آن شماره را وارد کرد به کدام مقصد هدایت شود. مقصد تعیین شده می‌تواند یک داخلی، IVR دیگر، قطع کردن تماس، یک Announcement و … باشد .

پس از اعمال تنظیمات فوق باید با زدن Submit و سپس Apply Config تنظیمات را برای راه اندازی تلفن گویا در ایزابل ذخیره نمایید.

اکنون کار راه اندازی تلفن گویا و تنظیمات آن به اتمام رسیده است و بهتر است شماره خطوط شهری را گرفته و تمامی تنظیمات اجرا شده را چک کنید.

در صورتی که به مشکلی برخورد کردید حتما با تیم پشتیبانی فون سیستم تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
47763