تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم + آموزش عملی

تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم

تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم و روش های مختلف آن یکی از مهم ترین سوالاتی است که اکثر کاربران از تیم پشتیبانی فون سیستم می پرسند و در این مطلب قصد داریم به صورت کامل و از 0 تا 100 این موضوع را به صورت گام به گام آموزش دهیم. در صورتی که با مشاهده این آموزش نتوانستید تلفن ویپ گرنداستریم را راه اندازی نمایید، با تیم پشتیبانی آنلاین مجموعه در تماس باشید تا مشکلات شما را برطرف نمایند.

فون سیستم به عنوان مجری رسمی فروش و نصب تجهیزات مخابراتی برند های مختلف از جمله تلفن سانترال پاناسونیک و تلفن گرنداستریم سعی کرده است تا تمامی مشکلاتی که کاربران در این زمینه دارند را به صورت کامل از طریق آموزش های آنلاین و رایگان برطرف نماید. در صورتی که قصد دارید تجهیزات ویپ را نیر خریداری نمایید، مشاوره آنلاین با کارشناسان فروش به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص این امور را به راحتی انجام دهید.

تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم

برای تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم باید ابتدا با ماهیت این تلفن ها آشنایی داشته باشید و بدانید که تلفن های گرنداستریم در بستر شبکه راه اندازی شده و به صورت کامل پشتیبانی voip را به عنوان یک داخلی ip انجام می دهند.

با توجه به گران شدن و یا کم شدن تلفن های تحت شبکه پاناسونیک، می توان گفت که تلفن های گرنداستریم به دلیل کیفیت بسیار بالا و امکاناتی که در آن ها قرار داده شده است، به عنوان برند محبوب امروزه کسب و کار مطرح می شود.

خرید تلفن گرنداستریم یک بخش ماجراست و شما باید در ادامه به صورت گام به گام بعد از وصل کردن این تلفن به جریان شبکه سیستم خود، آن را از طریق تنطیماتی که گفته می شود به عنوان یک داخلی راه اندازی نمایید.

مدل های مختلفی از تلفن گرنداستریم در بازار وجود دارد که از نظر ظاهری تفاوت هایی با هم دارند اما تمامی تنظیماتی که در این مطلب برای راه اندازی و نصب داخلی تلفن گرنداستریم گفته می شود برای همه مدل ها یکسان بوده و به راحتی با این آموزش تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم می توانید همه تلفن های ویپ گرنداستریم را راه اندازی نمایید.

اتصال تلفن گرنداستریم به شبکه

اولین مرحله ای که برخی از دوستان با آن مشکلاتی را تجربه کرده اند، اتصال تلفن گرنداستریم به شبکه از طریق کابل های مناسب می باشد.

اگر قصد دارید تلفن گرنداستریم را به عنوان یک داخلی ip در مجموعه خود داشته باشید، باید این تلفن را به سیستم شبکه خود وصل کرده و از روشن شدن نمایشگر آن و نمایش IP تلفن داخلی وصل شده به دستگاه سانترال خودتان مطمئن شوید.

مشاهده IP تلفن گرنداستریم

در مرحله بعد از تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم باید به سراغ پیدا کردن IP تلفن گرنداستریم بروید.

به صورت پیش فرض زمانی که کابل شبکه به درستی متصل شده باشد، IP تلفن گرنداستریم در پایین صفحه نمایش نشان داده می شود.

اما اگر IP تلفن بر روی نمایشگر نشان داده نشده بود، می توانید از طریق طی کردن مراحل زیر به راحتی IP دستگاه را به دست آورید.

  • دکمه Menu را بر روی صفحه کلید تلفن فشار دهید تا منوی اصلی بر روی نمایشگر تلفن گرنداستریم ظاهر شود
  • در این منو گزینه Status را انتخاب کنید
  • اکنون یک فیلد برای IP مشاهده می‌کنید که آدرس موجود در این فیلد، همان IP تلفن گرنداستریم شماست.

بعد از به دست آوردن IP تلفن گرنداستریم شما می توانید تنظیمات مربوط به آن را از دو طریق خود تلفن و همچنین در بستر وب با وارد کردن IP آن انجام دهید.

وارد شدن به محیط برنامه ریزی تلفن گرنداستریم

دو روش برای تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم وجود دارد که ما در ادامه از روش مناسب تر یعنی برنامه ریزی در بستر وب و مرورگر استفاده می کنیم.

مزیت این روش این است که همه تنظیمات به خوبی دیده می شوند و مشکلی برای برگشت و یا تغییر تنظیمات مورد نظر نخواهید داشت. بعلاوه زمامی که قصد داشته باشید چند ده تلفن گرنداستریم داخلی را راه اندازی نمایید، این روش می تواند بسیار سریع تر و مناسب تر باشد.

بعد از پیدا کردن IP تلفن وارد مرورگر خود در یک سیستم که به شبکه محلی وصل شده است، شوید و آی پی را در نوار مرورگر وارد کنید.

تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم

تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم

در این مرحله با صفحه لاگین مواجه می شوید که یوزر و پسورد آن admin می باشد.

*** یوزر و پسورد حتما باید به صورت حروف کوچک انگلیسی وارد شوند.

در این مرحله از تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم وارد کنسول برنامه ریزی تلفن شده و در ادامه باید گام به گام تنظیمات را در این کنسول انجام دهیم.

اکانت داخلی را تنظیم کنید

بعد از وارد شدن به محیط برنامه ریزی تلفن گرنداستریم، باید یک اکانت کاربری یا داخلی را به صورت کامل با تنظیمات مورد نظر ساخته و آن را بر روی تلفن ست کنیم.

در محیط برنامه ریزی تلفن مسیر زیر را طی کنید.

Accounts -> Account 1 -> General Settings

بعد از اینکار یک صفحه ای برای شما باز می شود که در آن تنظیمات مختلفی قرار داده شده است. برای تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم باید این تنظیمات را به صورت زیر روی تلفن خود برای ساخت یک داخلی اجرا کنید.

تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم

Account Active: کلمه YES را وارد کنید
Account Name: نام خودتان را وارد کنید
SIP Server: آدرس سرور شبکه را وارد کنید
SIP User ID: نام کاربری کاربر را وارد کنید
Authenticate ID: نام کاربری کاربر را وارد کنید
Authenticate Password: کلمه عبور کاربر را وارد کنید
Name: نام کامل خود را وارد کنید
Voice Mail UserID: شماره داخلی خود را وارد کنید

با کلیک کردن روی گزینه apply تمامی مراحل انجام داده شده برای ساخت داخلی و پروفایل مورد نظر به درستی انجام شده و باید به سراغ مراحل بعدی برای تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم بروید.

تنظیمات شبکه برای تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم

بعد از ساخت داخلی در مرحله قبل باید به صفحه اصلی تنظیمات تلفن گرنداستریم برگردید و مسیر زیر را برای اجرای تنظیمات شبکه دنبال کنید.

Accounts -> Account 1 -> Network Settings

برای اجرای تنظیمات شبکه روی تلفن گرنداستریم خود و اتصال آن به شبکه مورد نظر باید در اینجا گزینه ” NAT Traversal ” را به ” Auto ” تغییر دهید.

با ذخیره کردن تنظیمات مورد نظر و انتخاب گزینه apply می توانید به سراغ مرحله بعد در تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم بروید.

تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم در گام آخر

بعد از ساخت داخلی و تنظیمات شبکه در گام آخر باید چند مورد از تنظیمات تکمیلی را برای راه اندازی داخلی تحت شبکه و ویپ تلفن گرنداستریم مورد نظر انجام دهید.

تنظیمات این بخش را در صفحه اصلی پیدا کرده و مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings -> Programmable Keys

تنظیمات مربوط به بخش Multi-Purpose Keys را پیدا کرده و تنظیمات مربوط به کاربران دیگر را به صورتی که در ادامه گفته می شود انجام دهید.

  • بخش “Mode” را به “Busy Lamp Field (BLF)” تغییر دهید
  • گزینه “Description” را به نام کاربری هر کدام از کاربران که مد نظرتان است، تغییر دهید (نسبت به حروف بزرگ و کوچک حساس است پس نهایت دقت را در انتخاب نام کاربری داشته باشید)
  • گزینه “Value” را به نام کاربری هر کدام از کاربران که مد نظرتان است، تغییر دهید

تنظیم داخلی تلفن ویپ گرنداستریم به صورت مرحله به مرحله انجام شد و اکنون شما باید تمامی این مراحل را به صورت کامل و صفر تا صد روی سیستم تلفن خود انجام دهید تا تلفن گرنداستریم به عنوان یک داخلی روی مرکز تلفن گرنداستریم یا ایزابل و دیگر مراکز تلفن ویپ راه اندازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
47763