انواع تلفن سانترال پاناسونیک / تلفن هایبرید چیست؟

انواع تلفن سانترال پاناسونیک

در این مطلب قصد داریم انواع تلفن سانترال پاناسونیک را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی هاو امکانات هر کدام را برای استفاده در مدل های مختلف سانترال پاناسونیک بیان کنیم.

برای خرید با کیفیت و استفاده از بهترین قیمت مرکز تلفن سانترال و کارت سانترال می توانید از صفحات مخصوصی که به صورت روزانه در سایت آپدیت می شوند، استفاده نمایید.

انواع تلفن سانترال پاناسونیک

تمامی مراکز تلفن سانترال پاناسونیک فارغ از اینکه چه مدلی باشند و برای اینکه بتوانیم از آنها استفاده کنیم نیاز است که برایشان گوشی تلفن تهیه کنیم در کل می توان گفت تلفن هایی که به مراکز تلفن سانترال پاناسونیک مرتبط می شوند و با آن سازگاری دارند به 4 دسته کلی تقسیم بندی می گردند.
برای تهیه نوع تلفن سانترال ابتدا باید مراکز تلفن سانترال خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خریداری انواع تلفن سانترال بکنید، در ادامه 4 دسته تلفن های پاناسونیک را که قابلیت ارتباط به مرکز تلفن سانترال را دارند مورد بررسی قرار می دهیم و همچنین به ویژه در مورد تلفن هایبرید و دیجیتال پاناسونیک صحبت می کنیم.

تلفن های آنالوگ و دیجیتال برای فعالسازی و راه اندازی از یک زوج سیم بوق استفاده می کنند در حالی که تلفن های هایبرید از دو زوج سیم بوق و دیتا در کنار هعم استفاده می کنند.

تلفن تحت شبکه پاناسونیک نیز نیازی به سیم کشی مخابراتی ندارد و می توان از طریق بستر شبکه راه اندازی شود.

به همین دلیل است که تلفن های تحت شبکه باعث صرفه جویی در هزینه های کابل کشی می شوند و البته انعطاف پذیری بالایی نیز برای جابجایی دارند.

تلفن های آنالوگ معمولی (بی سیم و با سیم)

این تلفن های آنالوگ معمولی قابلیت استفاده روی تمام دستگاه های سانترال را دارند و این تلفن ها برای تلفن های داخلی دستگاه سانترال مورد استفاده قرار می گیرد.

برای این تلفن های داخلی سانترال حتی بی سیم هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

این گوشی ها دارای امکانات ویژه ای نیستند و برای آزاد کردن یک خط باید عددی بین 0 تا 9 را باید گرفت تا تماس مقدور گردد.

از مهمترین مزیت های استفاده از این گوشی ها می توان به قیمت پایین آن اشاره نمود.

در شرکت هایی که تعداد پرسنل آنها زیاد است قرار دادن داخلی با استفاده از تلفن های دیجیتال و یا هایبرید چندان توجیه اقتصادی ندارد و بهتر است از این داخلی ها استفاده شود.

تلفن هایبرید

تفاوت اصلی تلفن های هایبرید این است که دارای 4 رشته سیم می باشد و به همین دلیل از لحاظ ساختاری با تلفن های دیجیتال که دارای دو رشته سیم می باشند.

تلفن های هایبرید تلفن هایی با ویژگی ترکیبی می باشند یعنی برای ارسال اطلاعات از ترکیب نوع سیگنال صدای آنالوگ و دیجیتال استفاده می کند یعنی می توان گفت که در تلفن های هایبرید از ترکیب نرم افزاری تلفن های آنالوگ و دیجیتال استفاده می شود.

تلفن سانترال 7730 پاناسونیک

شکل ظاهری تلفن های هایبرید پاناسونیک بیشتر شبیه  تلفن های دیجیتال پاناسونیک می باشند.

تلفن های هایبرید نیز با مدل های مختلفی به بازار عرضه گردیده است از جمله اندازه صفحه نمایش، قابلیت تنظیم زاویه، جانمایی صفحه کلید و …

تلفن های هایبرید پاناسونیک بر روی مراکز کم ظرفیت مثل سانترال TEM824  و سانترال کم ظرفیت TES824 و مراکز پرظرفیت و تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیر.

از طرفی تلفن های هایبرید پاناسونیک تنها در صورتی قابل راه اندازی می باشد که کارت سانترال پاناسونیک مدل هایبرید برای دستگاه مورد نظر تهیه شده باشد.
از انواع تلفن های هایبرید پاناسونیک را می توان KX-T7730 و KX-T7750 نام برد.

تلفن های دیجیتال

تلفن های دیجیتال پاناسونیک بر خلاف تلفن های آنالوگ پاناسونیک دارای امکانات زیادی است که آنها مناسب تلفن های منشی و اپراتور می باشند.

همچنین اگر بخواهیم خطی را آزاد کنیم دیگر نیاز به گرفتن اعداد بین 0 تا 9 نمی باشد و کلید های جانبی تلفن های دیجیتال می توانند به همه خطوط شهری مرتبط می شود که با فشردن این کلیدها خط مورد نظر شما آزاد می شود.

اگر خط مورد نظر شما اشغال باشد و مثلاً در حال مکالمه باشد چراغ چشمک زنی که روی این تلفن ها تعبیه گردیده است شما را مطلع می کند.

سانترال پاناسونیک TDA

 

در واقع یکی از بزرگترین ایراداتی که تلفن های آنالوگ دارد همین است که خطوط در حال استفاده مشخص نمی باشند.

همانطور که از نام این تلفن ها مشخص می باشد پایه و اساس این سیستم ارتباطی بر مبنای سیگنال های دیجیتال صفر و یک می باشد و انتقال صدا بصورت سیگنال انجام می شود.

البته باید گفت که این مدل های تلفن دیجیتال پاناسونیک فقط برای مراکز پر ظرفیت قابل استفاده هستند و برخلاف تلفن های آنالوگ و هایبرید پاناسونیک، تلفن های دیجیتال برای مرکز کم ظرفیت کاربردی ندارند.

بسیاری از مدل های مختلف تلفن دیجیتال پاناسونیک در کنار زیبایی ظاهری که دارند، امکانات مناسبی مانند قابلیت تنظیم پایه و صفحه نمایش دستگاه را در اختیار کاربران قرار می دهند.
یکی از قابلیت های مهم تلفن های دیجیتال قابلیت DXDP می باشد یعنی از هر زوج سیم خروجی از مرکز تلفن سانترال می توان دو داخلی گرفت.

بطور مثال با کارت 16 پورت داخلی دیجیتال روی دستگاه سانترال پرظرفیت می توان ۳۲ داخلی دیجیتال را راه اندازی کرد.

 انواع تلفن های دیجیتال را می توان به تلفن دیجیتال  KX-T7665،  تلفن های سری  DT300 ،   تلفن های سری   DT500 اشاره نمود.

انواع تلفن سانترال پاناسونیک و مدل های تحت شبکه

سانترال NS500 پاناسونیک

برای استفاده از کیفیت بالاتر صدا در سانترال های تحت شبکه می توان از تلفن هایی که در بستر شبکه راه اندازی می شوند استفاده نمود.

این تلفن ها از امکانات مختلفی مانند شماره گیری سریع، کلید های حافظه، مشاهده لیست تماس ها، استفاده از هدفون، کیفیت صدای HD و …. بهره مند هستند.

نکته مهم در مورد استفاده از این تلفن ها، راه اندازی آن ها در بستر شبکه است. 

یعنی شما برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه پاناسونیک نیازی به سیم کشی مجزا ندارید و می توانید از همان سیم کشی کابل شبکه خود استفاده نمایید.

سانترال NS به عنوان سانترال های کاملاً تحت شبکه در کنار سانترال TDE می توانند از تلفن های تحت شبکه پشتیبانی کنند.

در هنگام جابجایی می توانید تلفن های IP را به راحتی تغییر دهید و از آن ها در هر مکانی استفاده نمایید که به همین دلیل انعطاف پذیری آن ها بالا است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
47763