آپلود صدای تلفن گویا روی ایزابل

آپلود صدای تلفن گویا روی ایزابل

برای اینکه یک صدای مناسب بر روی تلفن گویا شرکت و یا مجموعه خود که از سیستم تلفنی ایزابل استفاده می کند، قرار دهید، می توانید علاوه بر آپلود صدای تلفن گویا روی ایزابل، از طریق ضبط صدا با تلفن نیز این کار را انجام دهید.

در این آموزش از سری آموزش های ایزابل قصد داریم به صورت کامل هر دو روش را مورد بررسی قرار داده و البته نکات مهم دیگری که در این مورد با آن برخورد می کنید را نیز بیان کنیم.

در صورت بروز هر گونه مشکل در سیستم تلفن سانترال و یا مرکز تلفن سانترال خود می توانید با تیم پشتیبانی ما به صورت مستقیم در ارتباط باشید.

 

به چه علت در ایزابل از صدا های ضبط شده استفاده می کنیم

تلفن گویا و دیگر صدا هایی که روی سیستم های تلفنی و سانترال ها نصب می شوند می توانند به بهبود روند مدیریت تماس ها و ارتباطات کمک کند و البته هزینه ها نیز با توجه به استفاده از آن ها کاهش پیدا می کند.

به صورت پیش فرض صدا های زیادی در ایزابل وجود دارد که شامل خطا ها و پیام های ثابت و اعداد می باشد ، البته این صدا ها به زبان انگلیسی ضبط شده اندو شاید خیلی به کار ما ایرانی ها نیایند.

در ایزابل که از زبان های مختلف پشتیبانی می کند، فایل های صوتی پیش فرض  در مسیر/var/lib/asterisk/sound/enقرار داده شده اند. البته شما می توانید تمامی پیام های پیش فرض بر روی ایزابل را به صورت فارسی دربیاورید و از آن برای رفع مشکلات خود استفاده کنید که در مقالات بعدی به صورت کامل آن ها را توضیح خواهیم داد.

اگر قصد داشته باشید فایل ها و صدای های مورد نظر خودتان را در قالب آپلود صدای تلفن گویا روی ایزابل روی این سیستم قرار دهید و از آن ها برای مسیر دهی تماس ها استفاده کنید، بهتر است ابتدا در مورد فرمت های قابل پشتیبانی در ایزابل اطلاعاتی به دست بیاورید.

فرمت های آپلود صدای تلفن گویا روی ایزابل

ایزابل از فرمت های زیادی از صدا پشتیبانی می کند ولی فرمتی که استاندارد ترین حالت می باشد و توسط اکثر سیستم ها قابل پخش است فرمت Wav با کدینگ PCM  شانزده بیتی و نرخ ۸۰۰۰Hz می باشد.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هر چند ایزابل از کدینگ های ۳۲ بیتی و نرخ ۱۹۲khz پشتیبانی می کن اما در سیستم های تلفنی این مقدار کیفیت صدا قابل انتقال نیست و فقط باره پردازنده را بیشتر می کند.

روش های آپلود صدای تلفن گویا روی ایزابل

همانطور که در ابتدای مطللب گفتیم، شما از دو طریق می توانید صدا را روی سیستم تلفنی خود آپلود کنید و از ان در قسمت های مختلف استفاده کنید.

روش اول: آپلود فایل ضبط شده و آماده

تمامی تنظیمات با فرض آشنایی کامل شما با محیط اولیه ایزابل قرار داده شده است.

برای آپلود صدای تلفن گویا روی ایزابل از تنظیمات PBX به زیرمنوی System Recordig وارد شوید.

دقت داشته باشید که از قبل فایل مورد نظر را به صورت کامل به فرمت مورد قبول ایزابل درآورده باشید تا در این مرحله بتوانید آن را اپلود کنید.

نکته: در هنگام بارگگذاری فایل به هیچ عنوان صفحه را رفرش نکنید.

بعد از اتمام بار گذاری نام فایل در قسمت Name this Recording به نمایش در می آید می توانید آن را ویرایش کنید و یا همانطور رها کنید و روی دکمه Save کلیک کنید.

آموزش اضافه کردن صدای جدید به ایزابل

آپلود صدای تلفن گویا روی ایزابل از طریق گوشی تلفن

با توجه به قابلیت های ایزابل، شما می توانید از طریق تلفن خود نیز به راحتی برای ضبط صدا و آپلود صدای تلفن گویا روی ایزابل اقدام نمایید.

برای اینکار کافی است در صفحه System recording در جعبه متنی که در شکل زیر نمایش داده شده است شماره داخلی را که می خواهید صدا توسط آن ضبط شود را وارد کنید.

در مرحله بعد روی دکمه Go کلیک کنید.

بعد از اینکار مشاهد می کنید که اتفاقی نمی افتاد…

برای ضبط صدا از طریق تلفن، کافی است تلفنی که داخلی آن را وارد کرده اید برداشته و کد *۷۷ را شماره گیری کنید و بعد از شنیدن صدای بوق اقدام به ضبط کنید.

در پایان ضبط کلید #  را فشار دهید.

مراحل کار توسط راهنمای صوتی به گوینده اعلام خواهد شد.

بعد از آن  کافی است یک نام برای صدای ضبط شده  در فیلد Name this Recording  انتخاب کنید و روی دکمه save کلیک کنید.

تمامی فایل های ضبط شده و یا بارگذاری شده در ایزابل در منوی سمت راست قابل مشاهده هستند و می توانید تنظیمات مربوط به هر کدام را انجام دهید.آموزش ضبط صدا با ایزابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
47763