آموزش ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل

آموزش ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل

قطعاً شرکت ها و کسب و کارهای مختلفی در کشور ما وجود دارند که دارای شعبه های مختلفی در سطح شهر تهران و یا در استان‌های مختلف هستند و برای اینکه بتوانند ارتباط داخلی بین این شعبه ها را رایگان کنند یا اینکه بتوانند نحوه ارتباط داخلی ها با خطوط شهری شعبات دیگر را مدیریت کنند باید ارتباط بین دو سرور ایزابل که برای آنها استفاده شده است را انجام دهند که در این مطلب به صورت کامل قصد داریم به بررسی آموزش ارتباط ترانک بین دو سرور ایجاد آن بپردازیم.

در صورتی که با انجام دادن تمامی مراحل گفته شده در این آموزش ارتباط بین دو سرور ایزابل شما برقرار نشد می توانید از پشتیبانی آنلاین و رایگان ای که تیم فنی و تخصصی این سیستم در اختیار شما قرار داده است استفاده کنید تا از این طریق بتوانید به راحتی مشکلات به وجود آمده را برطرف نموده و ارتباط بین دو سرور را به خوبی اجرا کنید.

 

آموزش ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل

شاید بسیاری از دوستان و همکارانی که در این زمینه فعالیت می کنند راحت ترین راه برای ارتباط داخلی بین شعب را رجیستر کردن تلفن های یک شعبه روی سرور شعب دیگر بدانند اما این کار هرچند از نظر سخت افزاری در منابع صرفه‌جویی می‌کند اما پهنای باند زیادی را مصرف کرده و همین موضوع باعث می‌شود تا ارتباط تلفنی ناپایداری را در هر دو شعب شاهد باشیم.
راه صحیح تر و بهتر این است که برای ارتباط بین دو ترکه ایزابل ابتدا باید دو سرور را در داخل یک شبکه قرار داده و برای اینکه مطمئن شوید که ارتباط بین دو طرف وجود دارد یک سرور را از طریق سرور دیگر پینگ کنید.
برای این که بتوانید تمامی آموزش های قرار داده شده در ادامه به صورت مرحله به مرحله آورده شده است را به صورت دقیق و واضح درک کنید سناریوی کامل را در ادامه آورده ایم که شما میتوانید با استفاده از این سناریو به خوبی مراحل ارتباطی را درک کنید.

آموزش ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل

هدف از آموزش ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل این است که بعد از پیاده سازی و ایجاد ترانک بین دو سرور A و B که در تصویر نشان داده شده است به راحتی بتوانیم از داخلی های هر سرور داخلی های سرور دیگر را شماره گیری کنید و حتی به خطوط شهریه این داخلی نیز دسترسی داشته باشید.

مرحله اول سناریو ارتباط سرور ایزابل:

برای مرحله اول به سراغ سرور A می رویم و یک ترانک از نوع IAX2 ایجاد می کنیم.

برای ترانک ایجاد شده یک نام اختصاصی در نظر می گیریم و تنظیمات Outgoing را به شکل زیر انجام می دهیم.

Trunk Name:  انتخاب یک نام دلخواه

Peer Details:

host=192.168.2.20
type=friend
qualify=yes
context=from-internal

*** در قسمت HOST باید آی پی سرور دیگر خود را وارد کنید.

تصویر زیر تمامی اطلاعات بالا را در تنظیمات ایزابل نمایش می دهد.

آموزش ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل

در بخش بعدی از مرحله اول و در سرور A باید یک Outbound route هم بنویسیم.

در اوت باند روت زیر که در تصویر آمده است، مشخص شده است که شماره های سه رقمی که با عدد ۳ شروع می شوند را از طریق ترانکی که در بالا ساخته ایم به سمت سرور دیگر ارسال کند.

آموزش ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل

 

تنظیمات ما برای آموزش ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل در سمت سرور A به پایان رسیده است و اکنون باید مشابه این تنظیمات را با کمی تغییر در سمت سرور B نیز انجام دهیم.

تنظیمات سرور B برای آموزش ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل

اکنون به سراغ سرور B می رویم و ابتدا یک ترانک را ایجاد کرده و اطلاعات زیر را در آن وارد می کنیم. تصویر اطلاعات وارد شده نیز در ادامه آمده است.

Trunk Name:  انتخاب یک نام دلخواه

Peer Details:

host=192.168.1.20
type=friend
qualify=yes
context=from-internal

ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل

 

مانند سرور A باید یک مسیر خروجی یا اوت باند را نیز برای سرور B تعریف کنیم که براساس اطلاعا آورده شده در تصویر زیر، شماره هایی که با 2 شروع شده و سه رقمی نیز باشند به سمت سرور دیگر میروند و به داخلی های آن سرور متصل می شوند.

ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل

اکنون با پایان آموزش ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل باید داخلی های دو سرور به همدیگر دسترسی داشته باشند و به راحتی با هم ارتباط با کیفیت و پایداری را داشته باشند.

در ادامه مباحث و در مقالات بعدی مربوط به آموزش ایزابل، تمامی قسمت های نرم افزاری ایزابل را برای برنامه ریزی و راه اندازی ویپ مورد بررسی قرار می دهیم تا شما بتوانید بدون هیچ مشکلی ویپ را در سیستم خود راه اندازی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
47763