آموزش نحوه سوکت زدن سیم تلفن سانترال 100% عملی

آموزش نحوه سوکت زدن سیم تلفن سانترال 100% عملی

در این آموزش قصد داریم نحوه سوکت زدن سیم تلفن سانترال را به صورت عملی و مرحله به مرحله به شما یاد دهیم.

گروه فنی مهندسی فون سیستم علاوه بر این، مقالات آموزشی متعددی را در زمینه نصب، راه اندازی و برنامه ریزی سانترال پاناسونیک و تجهیزات شبکه به شما دوستان و همکاران گرامی ارائه نموده است تا بتوانید از طریق آن ها به راحتی همه مشکلات پروژه های خود را برطرف نمایید.

آموزش ارتباط بین دو سانترال 824

ارتباط بین دو سانترال 824

آموزش سوکت زدن سیم خط تلفن و بررسی انواع سیم تلفن

یک طرف سیم تلفن باید به سوکت متصل شود و طرف دیگر آن لخت شود، این کار به این علت است که سیم های مخابراتی بدون سوکت بوده و باید به طرفی که سر سیم تلفن آن لخت شده است تابانده شود.

1- سیم تلفن تک زوج ( 2 رشته ای)

2- سیم تلفن دو زوج ( 4 رشته ای)

نکته: هنگامی که از سیم های تلفن دو زوج استفاده می نمایید ، بعد از قطع سوکت با استفاده از سیم چین ، چهار سیم دیده می شود که برای اتصال به زوج مخابراتی ، فقط به زوج وسط یا به عبارتی دو سیم میانی نیاز است.

با استفاده از سیم چین، لایه رویی دو سیم را جدا نموده و به سیم مخابراتی بتابانید. سپس در سیم تلفن سانترال پاناسونیک دو زوج، از سیم های صورتی و سبز برای سوکت زدن استفاده نمایید.

طریقه جدا نمودن خط و اتصال آن به مودم:

جعبه های مخابراتی انواع گوناگونی دارند که در برخی موارد از ترمینال KT استفاده می شود.

جهت پیدا نمودن خط بر روی تمام ترمینال ها، بایستی نقشه شماره تلفن ها و پورت های مربوط به آن خط تلفن موجود باشد.

معمولا این ترمینال ها توسط مخابرات نصب می شوند و جهت بررسی مودم از سر خط به تجهیزات ذیل نیاز دارید:

سیم تلفن، مودم، آداپتور، تلفن معمولی و قیچی کروز

با استفاده از گیره ای که بر روی قیچی تعبیه شده است، سیم های مرتبط با مخابرات را که معمولا در قسمت بالایی ترمینال متصل هستند را از ترمینال جدا نموده و آن را به سیمی که از قبل آماده نموده اید را بتابانید.

سپس سمت دیگر سیم که سوکت به آن متصل است را به یک تلفن وصل کنید (تا برای داشتن بوق از خط اطمینان حاصل نمایید).

پس از آن سوکت مربوطه را به قسمت LINE پشت مودم متصل نمایید.

در این صورت اگر چراغ مربوط به ADSL در حالت چشمک زن بود، به این معنی می باشد که DATA بر روی خط وجود دارد.

سیم بندی خط تلفن ثابت و داخلی آنالوگ سانترال

تلفن بی سیم پاناسونیکTG9542

زوج سیم های میانی پریز سوکتی که عمدتا به رنگ قرمز و سبز می باشند و در پریز های ماژولار تلفن، جهت انتقال بوق تلفن استفاده می شوند.

سیم های خط شهری تلفن ثابت و داخلی آنالوگ (تلفن آنالوگ) سانترال همانند تلفن های KX-TS500 و KX-T7703 و … سیم بندی روی پریز تلفن برای آن ها انجام می شود.

با اتصال سیم تلفن از مخابرات و یا دستگاه سانترال پاناسونیک به دو رشته سیم میانی پریز و اتصال آن با دو پین میانی گوشی تلفن از طریق سیم گوشی ، ارتباط برقرار می گردد.

سیم بندی تلفن سانترال هایبرید

برای سیم بندی تلفن هایبرید سانترال، غیر از زوج سیم بوق که وظیفه انتقال صدا را بر عهده دارد زوج سیم دیتا نیز برای انتقال سیگنال های دیتا را همانند وضعیت نمایش خطوط شهری بر روی کلید DSS و یا قابلیت BLF کلید های کناری مورد استفاده قرار می گیرد.

با این شرایط نحوه سیم بندی تلفن KX-T7730 به پریز سوکتی تلفن به این صورت خواهد بود که زوج سیم میانی انتقال یافته از جک داخلی دستگاه سانترال به دو پین قرمز و سبز و دو سیم کناری جک داخلی سانترال به دو پین زرد و مشکی بسته می شوند.

با انجام این کار و این روش سیم بندی تلفن 7730 به عنوان داخلی سانترال فعال خواهد شد و قابلیت های اپراتوری و برنامه ریزی را نیز با آن می توان انجام داد.

سوکت زدن تلفن سانترال دیجیتال

تلفن هایبرید

تلفن دیجیتال KX-T7665

تلفن سانترال دیجیتال هم مثل تلفن های هایبرید بوق و دیتا دارند، اما تفاوت آن ها با تلفن های هایبرید ماهیت دیجیتال این داخلی های سانترال است. به همین علت انتقال دیتا و بوق جهت تلفن دیجیتال تنها بر روی یک زوج سیم تلفن انجام می گردد.

سیم بندی داخلی دیجیتال دستگاه سانترال همانند تلفن ثابت و داخلی آنالوگ است و زوج سیم آمده از دستگاه سانترال بر روی دو پین قرمز و سبز پریز تلفن بسته می شود.

سیم بندی داخلی های دیجیتال همانند تلفن KX-T7665 و KX-T333 و … جهت اتصال به دستگاه سانترال به این صورت انجام می گردد.

نصب و راه اندازی سانترال و ویپ

اگر با مشاهده این مطلب و آموزش آن متوجه چگونگی و نحوه سوکت زدن سیم تلفن سانترال نشدید، پیشنهاد می شود حتما با پشتیبانی فنی فون سیستم تماس بگیرید تا تمامی مشکلات شما را در این زمینه برطرف نمایند.

علاوه بر نصب، راه اندازی و برنامه ریزی انواع سانترال پاناسونیک شما می توانید امور پشتیبانی voip از انواع مرکز تلفن گرنداستریم و همچنین مرکز تلفن های غیرتجاری مانند ایزابل را نیز به دست متخصصین ما بسپارید تا در سریع ترین زمان ممکن و با به روزترین تجهیزات و قطعات این امور برای شما انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
47763